קטגוריות
כללי

איך לבחור אולם אירועים לחתונה

אתם מתיישבים לתכנן את החתונה, ומתחילים לדמיין כיצד היא תראה. בין אם תקיימו את החתונה באולם, בגן אירועים, או בטבע, אתם צריכים להיסגר על מקום שיענה על כל הדרישות. בחירת אולם יכולה להיות שלב מאוד מלחיץ, אבל כדאי לעשות זאת ברוגע, ובצורה נכונה.

יש המון גורמים שיש לקחת בחשבון כשמתחילים לחשוב על אולם אירועים. בואו נדבר על הגורמים הברורים לבחירת אולם –

  • תקציב – בבחירת אולם חשוב להיצמד לתקציב שבחרנו. הרבה פעמים אנו עלולים להסתנוור מהאולם היפהיפה, סידורי הפרחים, קבלת הפנים והחופה המרשימים. חשוב לזכור שהאולם צריך להתאים לתקציב שלנו, וכדאי לבקר במספר אולמות לפני שנקבל החלטה.
  • עונה בשנה – אם חלמתם להתחתן תחת כיפת השמיים, ואתם קובעים את החתונה לינואר, כדי לעצור לחשוב. העונה בשנה יכולה להשפיע על ההחלטה באיזה אולם להתחתן, כי אף אחד לא רוצה לקפוא מקור באירוע, או שחס וחלילה ירד גשם שיוריד את האיפור.
  • מיקום גיאוגרפי – עליכם לחשוב על מיקום אסטרטגי, כזה שיוכל להתאים למרבית האורחים. מחקרים מראים כי אנשים יהיו מוכנים לנסוע עד שעה בשביל חתונה. במידה ובחרתם מקום רחוק, תוכלו לארגן הסעה לאורחים, או לצוות אותם לרכבים ולפתוח קבוצת טרמפים בווצאפ. קיימים זוגות שיעדיפו לבחור מקום רחוק, ויסגרו חדרי מלון לאורחיהם, וכך החתונה הופכת להיות סוף שבוע שלם ולא רק ערב אחד.

ועכשיו, בואו נדבר על הגורמים שלא בטוח חשבתם עליהם. יש המון פרטים קטנים שכדאי לוודא כשמגיעים לבחור אולם, ומומלץ להגיע עם רשימה, על מנת לסמן בה. בעזרת הרשימה נוכל לוודא שלא שכחנו דבר, ולאחר מכן להשוות בין האולמות השונים, עד שנבחר את האולם הרצוי.

  • אקוסטיקה – מי מאיתנו לא היה באירוע בו אנו מנסים לנהל שיחה עם האדם שיושב לצידנו, ללא הצלחה. חללים שונים מעבירים גלי קול בצורה שונה, והאקוסטיקה בחלל תלויה במספר גורמים. בבדיקת אקוסטיקה, שימו לב שקיים מקום בו ניתן לשוחח בשקט, גם כשהמוזיקה רועמת.
  • אבטחה – אולמות רבים כוללים שירותי אבטחה עם הזמנת האולם. בררו כמה מאבטחים צפוים להיות, מה הבידוק שנעשה בכניסה, האם קיים פטרול בחנייה. בדקו אם המאבטחים מבקשים את ההזמנות מהאורחים, ובכללי מה הם הנהלים הנדרשים מהם.
  • זיקוקים – במידה ואתם רוצים להביא אטרקציה מיוחדת, ודאו שהמקום ערוך לכך. בין אם מדובר בהפרחת יונים, רקדנים, מופע אש, וכן הלאה, כדאי לוודא שהמקום יוכל לספק את התנאים הנדרשים.
  • גנרטור חירום – דבר נוסף שהרבה זוגות שוכחים לוודא, הוא קיומו של גנרטור חירום. דמיינו את הסיטואציה הבאה: אתם רוקדים ונהנים בחתונה, כשלפתע האורות כבים והמוזיקה נעצרת. כולם מחליפים מבטים זה עם זה, כשלבסוף מישהו צועק שמדובר בהפסקת חשמל. כדי למנוע את האסון, מומלץ לדאוג לגנרטור חירום.
  • נגישות – שימו לב שהמקום נגיש לכולם, החל מהבן דוד ששבר את רגלו במשחק הכדורגל, ועד לסבתא החביבה שנעזרת בהליכון. בסופו של דבר, הם האורחים שלנו והיינו רוצים שדרכי הגישה יהיו נוחות עבורם.
  • חדר חתן כלה – רוב האולמות מציעים חדר חתן כלה, אבל בררו לפני כן מה הוא כולל.