קטגוריות
כללי

איך בוחרים דיג’יי לאירוע?

אנו עומדים בפני אירוע גדול, ומחפשים דיג’יי מוצלח לאירוע. כולנו יודעים את החשיבות של מוזיקה בכלל ודיג’יי בפרט להצלחת האירוע. לכן חשוב לבחור דיג’יי מצוין, שיתאים לאירוע ככפפה ליד. יש האומרים שאירוע יכול לקום וליפול על הדיג’יי, ולכן היינו רוצים לבחור את הדיג’יי הכי טוב שנוכל. אז איך עושים את זה נכון?

כימיה

פרמטר שהרבה מקלים בו ראש, אבל הוא מאוד חשוב. הכימיה עם הדיג'יי מאוד חשובה להצלחת האירוע. למשל, הרבה זוגות שמחפשים דיג’יי לאירוע מחפשים דיג’יי ש"יהיה באותו ראש". זה אולי נראה פרט שולי, אבל השפה המשותפת היא גורם מכריע וחשוב מאוד בדרך לאירוע מוצלח.

סגנון מוזיקלי

עוד דבר שכדאי להסתכל עליו הוא הסגנון המוזיקלי של הדיג’יי. תקליטנים ידועים ביכולתם לגוון בין הסגנונות השונים. כלומר גם אם הדיג'יי מתמחה במזרחית, הוא אמור לדעת לתקלט טרנסים בקלות. בחרו דיג’יי בעל סגנון מוזיקלי דומה לשלכם, או לפחות בעל סגנון מספיק רחב כדי לכלול סגנונות שונים.

המלצות

הרבה אנשים מעדיפים לבחור נותני שירות בכלל ודיג'יים פרט דרך המלצות. כאשר חברים ממליצים לנו על דיג’יי, אנחנו יודעים שהוא כנראה עשה עבודה טובה באירוע שלהם, וכך סומכים עליו לעשות כן באירוע שלנו. המלצות יכולות לעבור מפה לאוזן, או אפילו בביקורות בפייסבוק או בגוגל. שימו לב שהביקורות באתר של אותו דיג’יי לא תמיד משקפות, שכן הדיג’יי יציג כנראה את הביקורות החיוביות בלבד.

תקציב

פרמטר נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא התקציב. ברור שאם נגדיל את התקציב לדיג’יי, הדבר יקוזז ממשהו אחר, כמו למשל מסידורי הפרחים. שימו לב שאתם מגדירים מראש תקציב לדיג’יי, על מנת לדעת לחפש את הדיג’יי הנכון עבורכם. במידה ותבחרו לחרוג מהתקציב, שימו לב שאתם יודעים מה ההשלכות לכך, ומוכנים לעשות את הויתורים הנכונים.

מחיר מול איכות

קיימים בשוק דיג’יים חובבנים, או מתחילים שיכולים לעשות עבודה טובה. המחיר, כנראה יהיה בהתאם. שימו לב שתמיד אפשר לחסוך על דיג’יי, אבל יש לקחת בחשבון שהביצועים יהיו בהתאם. מצאו את האיזון הנכון עבורכם. למשל במידה ומדובר בבר מצווה, לגמרי אפשר לקחת דיג’יי מתחיל, כל עוד מבהירים לו את הסגנון המוזיקלי הרצוי. לעיתים סוג האירוע יקבע את סוג הדיג’יי.

ניסיון

אין חכם כמו בעל ניסיון – את זה כולנו יודעים. הניסיון של הדיג’יי הוא מאוד חשוב, שכן במהלך האירוע דברים יכולים להשתבש. למשל, במהלך הברכה אחד המבקרים משתעל ונחנק במיקרופון. דיג’יי מיומן, צריך להיות מספיק חד ולהפעיל "שיר חירום" ברגע הנכון, שיסיח את דעת הקהל ויעביר את הדקות המתות עד שהמברך יקבל כוס מים. מן הצד השני, דיג’יי פחות מנוסה עלול לעשות פדיחות – למשל החתן לא הצליח לשבור את הכוס בניסיון הראשון, אבל הדיג’יי כבר הפעיל את השיר. אלו טעויות שדיג’יי מנוסה לא היה עושה. בנוסף, הדיג’יי אחראי לרגעים מאוד מיוחדים כמו כניסה לחופה, וריקוד סלואו. לא היינו רוצים להפקיד את הרגעים היקרים שלנו בידי אדם לא מנוסה שעלול לשבש את מהלך האירוע.

 

חשוב לבצע סקר שוק ולבחור את הדיג’יי הנכון עבורכם.