קטגוריות
כללי

רעיונות לאירוע בר מצווה שלא ישכח

הילד מגיע לגיל מצוות, והמחשבות לא מאחרות לבוא. איך נצליח להפיק אירוע בר מצווה שלא יישכח, כזה שידברו עליו עוד הרבה אחרי? אירועים הם חלק בלתי נפרד מהחיים, וכולנו היינו בעשרות אם לא מאות אירועים. הרבה אירועים נשכחו ממוחנו מיד לאחר שיצאנו מהאולם, ואחרים נשארו צרובים בזכרוננו. אז מה הופך אירוע בר מצווה לבלתי נשכח?

הברכות

כולנו מכירים את החלק הזה בבר המצווה, המשפחה והחברים מברכים את הנער הצעיר. חלק זה עלול להיות לרוב מתיש ומייגע, הסבתא המתרגשת מקריאה ברכה בת 3 עמודים, החברים מצחקקים בניהם ומעבירים את המיקרופון, והופ עברו להם שעתיים. המפתח ליצור אירוע שלא יישכח הוא לתכנן את חלק זה מראש, ולעבור על הברכות לפני האירוע. עלינו לקצר ברכות ארוכות מדי, ולהבהיר למברכים שיוכלו לברך את הנער כמה שרק ירצו פנים אל פנים במהלך האירוע. בונסף, עלינו להקפיד על הסדר המגוון על מנת לשמור על עניין.

עלינו לבקש מהמברכים להכין ברכות יצירתיות – סרטון, שיר, או ריקוד. ההמלצה היא לסדר את ה"טקס" ולרבד אותו באופן הבא – ברכה, ומיד אחריה קטע אומנותי, ברכה, קטע וכן הלאה. כך הקשב של האורחים יישמר, והאירוע יהיה משעשע ומבדר.

האוכל

כשאנו חושבים על אוכל באירוע רובנו חושבים שהוא צריך להיות טעים ותו לא. מה שרובנו לא שמים לב אליו הוא שהאוכל הוא חלק מאוד חשוב באירוע. האוכל צריך להיות נגיש לכולם – מילדים, לאניני טעם, לצמחונים ולרגישים לגלוטן. אירוע שבו דואגים לכולם הוא אירוע הרבה יותר נעים. במידה ומגיע לאירוע שלכם אדם טבעוני, או חולה צליאק או אפילו בעל אלרגיה מסוימת, קחו אותו בחשבון. אנשים יזכרו את האירוע שבו דאגו להם, הרבה יותר מאשר באירוע ששכחו מהם.

המוזיקה

המוזיקה, כמו האוכל צריכה לגעת בכולם. כדאי לבחור דיגיי שידע להשמיע סגנונות מרובים, כאלה שיגעו בליבם של המבוגרים, ויקפיצו את הילדים. המוזיקה צריכה להיות מתאימה לשלב באירוע, מוזיקה רגועה וחלשה בקבלת פנים, כדי שיהיה אפשר לדבר, ולאחר מכן מוזיקה לשלב הריקודים, שכולם יהיו מרוצים ממנה.

מיתוג

הרבה אנשים מדלגים על חלק זה, ובכך הופכים את האירוע לקצת בנאלי. המיתוג הוא מה שהופך את האירוע לבלתי נשכח, ומוסיף מימד אותנטי ומקורי. למשל, במידה והילד אוהב להחליק על סקייטבורד, יהיה מגניב להכין קישוטי שולחן מהתחום, או אפילו ליצור עם הפרוג'קטור את שמו של הילד. המיתוג יהפוך את האירוע לייחודי, ובלתי נשכח. המון אירועים נראים כאילו היו יכולים להתאים לכל אחד, ולא היינו רוצים ששלנו יראה כך.

מקום פסטורלי

כמו שאתם ודאי יודעים, המיקום של האירוע חשוב לא פחות. ההמלצה היא לקיים את האירוע בטבע, באוויר הפתוח. אירוע בטבע תמיד נראה קסום יותר, ומחקרים מראים שרוב האנשים מעדיפים להגיע לאירוע שמתקיים בטבע, או לפחות שמתחיל בקבלת פנים בחוץ ולאחר מכן נכנסים לאולם. הרבה בר מצוות מתקיימות באולמות חשוכים ומלאי עשן, וזה עלול לתת אווירה פחות נעימה.

כולנו חולמים על בר מצווה בלתי נשכחת, ותמיד ניתן לפנות לבעל מקצוע שיעשה זאת נכון יחד אתכם.